LEVERANSVILLKOR FÖR HAPPY FOOD STORES WEBBSHOP

LEVERANSVILLKOR FÖR HAPPY FOOD STORES WEBBSHOP

ALLMÄNT OM VÅR WEBBSHOP

Webbshopens produkter säljs av Happy Food Store (Ruohonjuuri Sweden AB, organisationsnummer: 559118-1515, VAT-nummer: SE559118151501), Sveavägen 22, 11157 Stockholm. Vi säljer produkter till privatpersoner över 18 år i Sverige. Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms.

BESTÄLLNING

Produkterna beställs på Internet på adressen http://www.happyfoodstore.se via varukorg. Alla beställningar bekräftas per e-post som innehåller beställningens pris, fraktkostnader och de beställda varorna. För att kunna mottaga orderbekräftelsen skall du ha angivit din e-postadress i samband med beställningen. Som kund binder du dig vid varje beställning till de giltiga leveransvillkoren.

BETALSÄTT

Med Klarna Checkout handlar du behändigt, enkelt och flexibelt. Identifiering i tjänsten sker smidigt utan lösenord varefter du kan välja det betalsätt som passar dig bäst. Du kan välja mellan Klarna faktura, Klarna konto, betal-/kreditkort eller med direkt banköverföring. Då du lämnar information i kassan godkänner du Klarnas villko. Ifall du har frågor gällande betalning, kontakta Klarnas kundtjänst. https://www.klarna.com/se/kundservice

LEVERANSSÄTT OCH PRIS

Vi erbjuder våra kunder följande leveranssätt:

Hämta i butik - 0,00 sek

Du kan hämta din beställning utan fraktkostnad i Stockholm i vår butik på Sveavägen. Adressen är: Happy Food Store, Sveavägen 22, 11157 Stockholm. Vänligen notera att beställningen kan hämtas först efter att du fått bekräftelse på att beställningen är färdig för upphämtning. Det kommer som ett skilt meddelande som skickas efter den automatiska orderbekräftelsen. Vi skickar meddelande om upphämtning både per e-post och som SMS. Ofta är beställningarna som hämtas i butik färdiga följande vardag. Fråga efter din beställning av personalen i butiken. Märk vänligen att vi behandlar beställningar endast vardagar. Du måste hämta ditt paket inom 14 dagar annars förbehåller vi oss rätten att göra återköp på dina produkter.. För hjälp eller frågor gällande Hämta i butik, kontakta vår kundtjänst på +46 840022840 eller info@happyfoodstore.se.

Leverans med Postnord

Produkterna packas och skickas alla vardagar. Fraktkostnaden (My Pack Collect 59 SEK, MyPack Home 129 SEK) är samma oberoende paketets storlek. Paketen skickas från oss vanligtvis 1-2 dagar från att vi mottagit ordern. Ibland kan dock behandlingstiden av beställningar förlängas, t.ex. på grund av extra stor efterfrågan. Paketering är inkluderat i fraktkostnaden. Du kan följa din beställning med koden du får i din orderbekräftelse. Postnord levererar varor över hela Sverige och leveranstiden är 1-4 arbetsdagar beroende på var i landet du bor. Kom ihåg att vid betalning med faktura sker leveransen endast till folkbokföringsadressen. Produkterna har upp till 7 arbetsdagars leveranstid.

Postpaket MyPack

Få ditt paket levererat till ditt lokala postombud. Du får SMS när paketet är framme. Du måste visa upp giltig legitimation, bud ska visa både sin egen och mottagarens legitimation. Mer info på Postnord Hempaket www-sidan. Leveransförsening Om det förekommer leveransförseningar hos oss så meddelar vi dig via e-post. Om du inte är nöjd med ett nytt leveransdatum kan du alltid avbryta din beställning genom att ta kontakt med oss via e-post eller telefon.

Transportskador

Happy Food Store tillsammans med fraktbolaget ser till att din beställning kommer fram i gott skick. Om du har mottagit en produkt som skadats under transporten så ska detta anmälas direkt till Happy Food Stores kundservice. E-post: info@happyfoodstore.se Telefon: +46 840022840 Vid returer står kunden för att varorna kommer fram till Happy Food Store i gott skick.

Felaktig produkt

Har du mottagit en felaktig produkt skall du inom 14 dagar anmäla det till Happy Food Stores kundservice antingen via e-post: info@happyfoodstore.se, eller per telefon: +46 840022840

RETURRÄTT

Som kund hos Happy Food Store har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit produkten. Ångerrätten gäller endast produkter som är oöppnade, i sin originalförpackning, oanvända och kan säljas som nya. Kom ihåg att packa varorna ordentligt för att undvika risken för transportskador. Ifall den returnerade produkten inte motsvarar produkten i originalskick, kan vi inte ersätta den. Om du ångrar köpet står du själv för fraktkostnaderna till Happy Food Store. Om du har frågor kring detta så kan du alltid kontakta vår kundservice per e-post eller telefon. När returen är godkänd returnerar vi pengarna på det betalningsmedel som använts med den ursprungliga beställningen.

RABATTKODER OCH ERBJUDANDEN

I Happy Food Stores marknadsföringskanaler förekommer det ibland rabattkoder till vår webbshop. Procentuella rabatter ges endast för produkter till ordinarie pris. Ifall varukorgen innehåller också andra produkter till nedsatt pris (t.ex. kampanjprodukter) gäller den procentuella rabatten endast produkter med normalt pris. I vissa specialkampanjer kan vi begränsa rabattkodens användning till endast en gång per kund. Det betyder att koden kan endast används av registrerade/inloggade kunder och kan endast användas en gång.

INFORMATIONSSÄKERHET

Happy Food Store behandlar all kundinformation konfidentiellt. All insamlad information och användningssätt är behandlat i en skild registerbeskrivning. https://www.ruohonjuuri.fi/ekotietoa/rekisteriseloste/verkkokaupan-asiakasrekisteri/ All information mellan Happy Food Store och kund sker via en säker anslutning. Vid betalningsskede förflyttas kunden till www-sidor av extern betalningsagent, som ansvarar för datasäkerheten för sina egna tjänster. Genom en krypterad anslutning mellan Happy Food Stores och betalningsagentens www-sidor skickas information om beställningen, samt den kundinformation som getts i samband med betalningssätt.

OM COOKIES

Happy Food Store använder cookies för att det ska gå att handla i butiken och för att förbättra ditt besök på webbshopen. En cookie är en liten textfil som sparas på din dator eller mobil och hämtas därifrån när du besöker vår sida på nytt. Vi använder oss av cookies för att spara dina val på startsidan, uppgifter vid inloggning, beställningar, produktfiltrering och marknadsföring. Du kan enkelt radera cookies från din dator eller mobil via webbläsaren. Du kan välja att blockera cookies varje gång en ny cookie skickas till din dator eller mobil. Vänligen notera att om du väljer att blockera en cookie, kommer du inte att kunna utnyttja alla funktioner i webbshopen. Du kan också besöka vår webbshop i privat läge. Då raderas alla godkända cookies när du stänger webbläsaren. Vi använder oss inte av cookies för att lagra personuppgifter eller för att sprida kunduppgifter vidare till tredje parter. Däremot använder vi Google Analytics och AdWords som också använder cookies för att få en bild av hur våra besökare använder vår webbplats samt våra egna marknadsföringskanaler som sociala medier (instagram och facebook) använder cookies. Dessa filer innehåller ingen identifierande information om besökaren.

PRODUKTANSVAR OCH SKADESTÅND

Vi strävar alltid efter att sälja felfria produkter men ibland kan det ske misstag. Enligt lag bär vi tillsammans med våra produktleverantörer ansvaret för fel och skador förorsakade av produkten. I felsituationer strävar vi alltid till att lösa problemet först och främst tillsammans med kunden.

ATT ÄNDRA PÅ LEVERANSVILLKOREN

Vi förbehåller oss rätten att ändra på våra leveransvillkor. Kunden bör alltid före beställning bekanta sig med de giltiga leveransvillkoren.

TILLÄMPAD LAG OCH ATT LÖSA TVISTER

Då köparen är en privatperson har vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Som konsument skyddas du alltid av de i allmänhet tvingande regler som följer av tillämpad lagstiftning. Du kan läsa mer om dina rättigheter som konsument på Konsumentverkets hemsida: https://www.konsumentverket.se/