Beställningar i webbutiken
Nej, registrering är valfritt. Vi rekommenderar att du gör det ändå, då det har många fördelar! Att registrera sig tar bara ett ögonblick men gör din shopping smidigare. Du kan kontrollera din beställningshistorik och se beställningens status. Dina adressuppgifter fylls i automatiskt, och t.ex. produkter du lägger i kundvagnen raderas inte med tiden, så du kan fortsätta shoppa vid en senare tidpunkt. Om du så vill får du aktuella erbjudanden och information om Happy Food Stores produkter till din e-post.
Under leveranssätt listar webbutiken automatiskt fem av PostNords och Budbees närmaste utlämningsställen. Du kan dessutom välja hemleverans.
Om du vill att beställningen skickas till ett utlämningsställe nära din fritidsbostad eller arbetsplats, ska du skriva fritidsbostadens eller arbetsplatsens adress i Leveransadress-fältet. De närmaste utlämningsställena listas under Leveranssätt. Klicka på Fortsätt till betalning. Vid Faktureringsadress välj ”Använd en annan faktureringsadress” och fyll i dina egna uppgifter.
För tillfället levererar Happy Food Store endast inom Sverige.
Kontakta vår kundtjänst så kommer vi överens om ändringarna. Om vi inte ännu samlat din beställning kan vi till exempel lägga till nya produkter i din beställning. Vi skickar en betalningslänk via e-post som du kan använda för att betala det resterande beloppet. Din beställning samlas när hela beloppet har betalats.
Om du vill ångra en redan betald beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Leverans
När du har gjort beställningen i webbutiken och betalat den får du en orderbekräftelse per e-post. Du får ett mail när paketet lämnar vårt lager. I leveransbekräftelsen hittar du en kod, som du kan mata in i PostNords tjänst för att följa med paketet. Du får ett SMS när paketet kan hämtas från utlämningsstället.
Budbees försändelser kan spåras genom att öppna länken som du får via SMS.
Vårt lager ligger i Finland, så räkna med några extra dagar för leverans. Beställningar skickas i regel från vårt lager inom 1–2 vardagar, och frakt till Sverige tar några dagar.
Om din beställning har gått förlorad under transport, kontakta vår kundtjänst så skickar vi en begäran om utredning till transportföretaget.
För tillfället levererar Happy Food Store endast inom Sverige.
De presentkort Happy Food Store säljer till sin webbutik är elektroniska. Inga fraktkostnader faktureras vid kassan om du köper enbart ett presentkort.
Vi vill vara säkra på att våra kunders produkter levereras oskadade. Vissa produkter måste packas med mera förpackningsmaterial på grund av deras vikt eller ömhet. Mindre produkter måste också skyddas så att eventuella större produkter i samma beställning inte skadar dem. Vi strävar efter att använda så lite förpackningsmaterial som möjligt, men samtidigt måste vi ta hänsyn till möjliga stötar som paketet får under transport.
Vid förpackning används FSC-certifierat Geami-papper och Fillpak-papper, som är gjort av återvunnet Kraft-papper. Återvinningsgraden av kartongerna som används vid förpackning är 40–70 %. Förpackningsmaterialet är 100 % återvinningsbart, 100 % biologiskt nedbrytbart och baserat till 100 % på förnybara material. Allt material produceras inom EU.
Retur och reklamation
Kontakta vår kundtjänst så tar vi reda på saken.
Produkter som beställts från webbutiken har 14 dagars returrätt. Returrätten gäller för oanvända produkter som är i oförändrat skick i oöppnad originalförpackning och kan säljas som nya.
Returer är kostnadsfria. Om du vill returnera en produkt, kontakta vår kundtjänst per telefon eller e-post. Vi hjälper dig returnera produkten. För att kunna returnera produkten ska du skriva ut de returblanketter som kundtjänsten skickar dig. Kom ihåg att ange minst ditt namn och beställningsnumret för den beställning, som returen gäller. Returer är kostnadsfria.
Produkter
I huvudsak samlas de produktrecensioner som visas på vår webbplats in genom en förfrågan om recension som skickas till kunder som har köpt produkten. Det går att bifoga ett foto eller en video till produktrecensioner. Du kan enkelt identifiera recensioner från kunder som har köpt produkten genom att det står "Verifierad köpare" bredvid namnet som visas i recensionen. Om kunden inte vill att namnet syns i webbutiken går det också att lämna en anonym recension via produktkortet. I det här fallet kommer recensionen inte att markeras med "Verifierad köpare".
När du har köpt en produkt från vår webbutik får du en inbjudan att skriva en produktrecension via e-post inom 14 dagar. Ge produkten ett stjärnbetyg på 1-5 stjärnor och skriv en titel och kort text. Du kan också lägga till en bild eller video. Du kommer att få kottarna på ditt konto när recensionen och bilden/videon har godkänts.
Produkterna som tas in i Happy Food Stores sortiment måste vara högklassiga och etiskt hållbara. När det gäller livsmedel värdesätter vi ekologiska, tillsatsfria och näringstäta matprodukter.
Av våra kosmetiska produkter förutsätter vi att de är certifierad naturkosmetik. Samtidigt förstår vi att det inte alltid är ekonomiskt möjligt för inhemska småföretagare att ansöka om certifiering. Därför godkänner vi i vissa fall även icke-certifierade produkter, förutsatt att produktens ingredienser uppfyller kraven för certifierad naturkosmetik.
Vi tror på Rättvis handel som drivs med respekt för människa och miljö. Att känna till våra produkters bakgrund är viktigt för oss. Läs mera om hur vi väljer våra produkter.
Läs våra instruktioner för leverantörer på webbplatsen, och skicka ett produktprov med prislista till vårt kontor. Vårt produktteam går igenom proverna en gång i veckan. Vi kontaktar dig per e-post eller telefon inom ungefär två veckor efter att proverna skickades.
Sökresultaten strävar efter att ge dig den bästa matchningen av ditt sökord och rangordnas efter relevans. Du kan själv begränsa sökresultaten med hjälp av menyerna till vänster eller sortera produkterna efter popularitet.
Vi gör vårt bästa för att hålla tillräckligt med produkter på lager. Ibland kan efterfrågan dock bli större än vi uppskattade. Då fyller vi på lagret inom 1–7 vardagar. Om det tar längre än detta beror det troligen på leveransproblem med ifrågavarande produkt. Kontakta gärna vår kundtjänst, så kan vi ge en uppskattning om när produkten blir tillgänglig igen.
Registrerade kunder kan, om de så önskar, få en avisering till sin e-post då den produkt som varit slut i webbutiken blir tillgänglig igen. Klicka på ”Informera mig” på produktsidan för att få avisering. För att se knappen måste du logga in på vår webbutik.
Våra ekologiska produkter är ekocertifierade och kontrollerade. Alla länder har en nationell myndighet som övervakar den ekologiska produktionen. I Finland är myndigheten Livsmedelsverket.
Ja, det kan du visst! Du kan köpa presentkort med olika belopp på vår webbutik.
Ikonerna anger produktegenskaper, som Ekologisk, Vegansk eller Tillverkad i Finland (inhemsk produkt). Läs ikonens förklaring genom att trycka på ikonen.
Förmåner och erbjudanden
Mata in rabattkoden i varukorgen under ”Rabatt” och klicka på ”Använd”. Rabatten uppdateras automatiskt i kundvagnens sammanfattning.
Eventuella orsaker till varför rabattkoden inte fungerar:
Koden har upphört att gälla: rabattkoder har vanligtvis en giltighetstid. När den har löpt ut kan koden inte längre användas.
Koden har stavats fel: kontrollera att du har skrivit koden rätt – ibland antecknas rabattkoder på papper, och då kan det lätt bli fel. Till exempel noll förväxlas lätt med bokstaven O.
Ingen rabatt ges på redan rabatterade produkter Procentuella rabatter ges endast för produkter till ordinarie pris. Om kundvagnen innehåller produkter till nedsatt pris, ger rabattkoden ingen extra rabatt på dessa produkter. I dessa fall tillämpas rabatten i kundvagnen bara på de produkter som har ordinarie pris.
Under specialkampanjer kan rabattkodens användning begränsas så att den kan användas bara en gång per kund. Det betyder att koden kan användas bara en gång och enbart av registrerade/inloggade kunder.
Vid problem, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Observera att presentkortskoderna matas in i samma fält. Rabattkod och presentkort kan användas på samma beställning.
Happy Food Stores stamkundsprogram
Alla som är minst 18 år med en fungerande e-postadress kan gå med i Happy Food Stores stamkundsprogram. För tillfället kan du bli stammis genom att skapa ett konto i vår webbutik.
Kottar samlas när köp görs i Happy Food Stores nätbutik inloggad på ditt eget kundkonto. För varje 10 kronor får du 1 kotte. Till exempel för köp värd 125 kr får du 12 kottar.
Du kan också samla in kottar på andra sätt:
- Skapa ett konto i webbutiken: 25 kottar
- Följ Happy Food Stores Instagram-konto: 10 kottar
- Följ Happy Food Stores Facebook-sida: 10 kottar
- Skriv en produktrecension via en recensionsförfrågan i ett e-postmeddelande: 20 kottar
- Lägg till en bild eller video till en recension: 10 kottar (när bilden eller videon har godkänts)
- Rekommendera vår nätbutik till din vän: 250 kottar när din vän skapar ett konto och köper med mer än 500 kr
Stammisköp registreras inte efteråt om köpet görs utan att logga in som en stammis. Kottarna uppdateras till ditt kundkonto i nätbutiken när beställningen har behandlats och du får en leveransbekräftelse.
Den aktuella balansen visas i nätbutiken när du är inloggad på ditt eget kundkonto. Om du prenumererar på vårt nyhetsbrev kommer du också att se din kottebalans högst upp i vårt nyhetsbrev.
Kottarna kan användas som betalning för beställningar upp till 250 kottar per köp. 250 kottar = 50 kr rabatt. Dina kottar visas direkt vid kassan i webbutiken. Kottarna kan också användas för rabatterade produkter, men de kan inte kombineras med en annan rabattkod i webbutiken.
Ja, kottarna kan också användas för rabatterade produkter, men de kan inte kombineras med en annan rabattkod i webbutiken.
Kottarna är giltiga i 12 månader från den senaste händelsen, dvs när kottarna har ackumulerats på kontot genom köp eller använts senast.
Happy Food Stores stamkundsprogram skiljer sig från poäng och bonusar på många sätt, och det är därför naturligt att våra samlade poäng också är olika. Kottarna kan verka irriterande först, men med tiden kommer du definitivt att vänja dig vid dem. Så vi rekommenderar en medkännande och sympatisk inställning till kottarna - det kommer definitivt att belönas på lång sikt.
Du kan läsa om insamling och användning av data i sekretesspolicyn.
Om du vill att din information ska tas bort från Happy Food Stores stamkundsprogram, vänligen kontakta oss via följande formulär.
Logga in på webbutiken och gå till stamkundsprogrammets sida. Klicka på bilden på sidan som säger "Följ vårt konto på Instagram" eller "Följ vårt konto på Facebook".
Om du har följt oss innan stamkundsprogrammet startade, har informationen inte överförts från Facebook eller Instagram till vårt system. Lyckligtvis är problemet lätt att fixa. Logga in på webbutiken och gå till stamkundsprogrammets sida. Klicka på bilden på sidan som säger "Följ vårt konto på Instagram" eller "Följ vårt konto på Facebook" för att få informationen uppdaterad.
Du kommer att få 20 kottar från produktrecensionen och ytterligare 10 kottar från bilden eller videon när den har godkänts. Genom att skicka produkterecensionen via länken i din e-post och lägga till en bild / video kan du samla högst 30 kottar.
Du kan se de ackumulerade kottarna vid webbutikens kassa och där kan du välja antalet kottar som ska användas från rullgardinsmenyn. Rabatten dras automatiskt från den totala summan.
Funderar du på något annat?
Kontakta vår kundtjänst, vi hjälper gärna till!