Beställningar i webbutiken

Nej, registrering är valfritt. Vi rekommenderar att du gör det ändå, då det har många fördelar! Att registrera sig tar bara ett ögonblick men gör din shopping smidigare. Du kan kontrollera din beställningshistorik och se beställningens status. Dina adressuppgifter fylls i automatiskt, och t.ex. produkter du lägger i kundvagnen raderas inte med tiden, så du kan fortsätta shoppa vid en senare tidpunkt. Om du så vill får du aktuella erbjudanden och information om Happy Food Stores produkter till din e-post.

Under leveranssätt listar webbutiken automatiskt fem av PostNords och Budbees närmaste utlämningsställen. Du kan dessutom välja hemleverans.

Om du vill att beställningen skickas till ett utlämningsställe nära din fritidsbostad eller arbetsplats, ska du skriva fritidsbostadens eller arbetsplatsens adress i Leveransadress-fältet. De närmaste utlämningsställena listas under Leveranssätt. Klicka på Fortsätt till betalning. Vid Faktureringsadress välj ”Använd en annan faktureringsadress” och fyll i dina egna uppgifter.

För tillfället levererar Happy Food Store endast inom Sverige. Vår systerbutik Happy Food Store.com, som öppnas vid årsskiftet, levererar också utomlands.

Kontakta vår kundtjänst så kommer vi överens om ändringarna. Om vi inte ännu samlat din beställning kan vi till exempel lägga till nya produkter i din beställning. Vi skickar en betalningslänk via e-post som du kan använda för att betala det resterande beloppet. Din beställning samlas när hela beloppet har betalats. 

Om du vill ångra en redan betald beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Leverans

När du har gjort beställningen i webbutiken och betalat den får du en orderbekräftelse per e-post. Du får ett mail när paketet lämnar vårt lager. I leveransbekräftelsen hittar du en kod, som du kan mata in i PostNords tjänst för att följa med paketet. Du får ett SMS när paketet kan hämtas från utlämningsstället.

Budbees försändelser kan spåras genom att öppna länken som du får via SMS. 

Den uppskattade, aktuella leveranstiden hittar du i balken uppe på webbsidan. Beställningar skickas i regel från vårt lager inom 1–2 vardagar, och frakt till Sverige tar några dagar.

Om din beställning har gått förlorad under transport, kontakta vår kundtjänst så skickar vi en begäran om utredning till transportföretaget. 

För tillfället levererar Happy Food Store endast inom Sverige. Vår systerbutik Happy Food Store.com, som öppnas vid årsskiftet 2020-2021, levererar också inom EU.

De presentkort Happy Food Store säljer till sin webbutik är elektroniska. Inga fraktkostnader faktureras vid kassan om du köper enbart ett presentkort.

Vi vill vara säkra på att våra kunders produkter levereras oskadade. Vissa produkter måste packas med mera förpackningsmaterial på grund av deras vikt eller ömhet. Mindre produkter måste också skyddas så att eventuella större produkter i samma beställning inte skadar dem. Vi strävar efter att använda så lite förpackningsmaterial som möjligt, men samtidigt måste vi ta hänsyn till möjliga stötar som paketet får under transport.

Vid förpackning används FSC-certifierat Geami-papper och Fillpak-papper, som är gjort av återvunnet Kraft-papper. Återvinningsgraden av kartongerna som används vid förpackning är 40–70 %. Förpackningsmaterialet är 100 % återvinningsbart, 100 % biologiskt nedbrytbart och baserat till 100 % på förnybara material. Allt material produceras inom EU. 

Retur och reklamation

Kontakta vår kundtjänst så tar vi reda på saken.

Produkter som beställts från webbutiken har 14 dagars returrätt. Returrätten gäller för oanvända produkter som är i oförändrat skick i oöppnad originalförpackning och kan säljas som nya.

Returer är kostnadsfria. Om du vill returnera en produkt, kontakta vår kundtjänst per telefon eller e-post. Vi hjälper dig returnera produkten. För att kunna returnera produkten ska du skriva ut de returblanketter som kundtjänsten skickar dig. Kom ihåg att ange minst ditt namn och beställningsnumret för den beställning, som returen gäller. Returer är kostnadsfria.

Produkter

Produkterna som tas in i Happy Food Stores sortiment måste vara högklassiga och etiskt hållbara. När det gäller livsmedel värdesätter vi ekologiska, tillsatsfria och näringstäta matprodukter.

Av våra kosmetiska produkter förutsätter vi att de är certifierad naturkosmetik. Samtidigt förstår vi att det inte alltid är ekonomiskt möjligt för inhemska småföretagare att ansöka om certifiering. Därför godkänner vi i vissa fall även icke-certifierade produkter, förutsatt att produktens ingredienser uppfyller kraven för certifierad naturkosmetik.

Vi tror på Rättvis handel som drivs med respekt för människa och miljö. Att känna till våra produkters bakgrund är viktigt för oss. Läs mera om hur vi väljer våra produkter.

Läs våra instruktioner för leverantörer på webbplatsen, och skicka ett produktprov med prislista till vårt kontor. Vårt produktteam går igenom proverna en gång i veckan. Vi kontaktar dig per e-post eller telefon inom ungefär två veckor efter att proverna skickades.

Vi gör vårt bästa för att hålla tillräckligt med produkter på lager. Ibland kan efterfrågan dock bli större än vi uppskattade. Då fyller vi på lagret inom 1–7 vardagar. Om det tar längre än detta beror det troligen på leveransproblem med ifrågavarande produkt. Kontakta gärna vår kundtjänst, så kan vi ge en uppskattning om när produkten blir tillgänglig igen.

Registrerade kunder kan, om de så önskar, få en avisering till sin e-post då den produkt som varit slut i webbutiken blir tillgänglig igen. Klicka på ”Informera mig” på produktsidan för att få avisering. För att se knappen måste du logga in på vår webbutik.

Våra ekologiska produkter är ekocertifierade och kontrollerade. Alla länder har en nationell myndighet som övervakar den ekologiska produktionen. I Finland är myndigheten Livsmedelsverket.

Ja, det kan du visst! Du kan köpa presentkort med olika belopp på vår webbutik.

Ikonerna anger produktegenskaper, som Ekologisk, Vegansk eller Tillverkad i Finland (inhemsk produkt). Läs ikonens förklaring genom att trycka på ikonen.

Förmåner och erbjudanden

Mata in rabattkoden i varukorgen under ”Rabatt” och klicka på ”Använd”. Rabatten uppdateras automatiskt i kundvagnens sammanfattning.

Eventuella orsaker till varför rabattkoden inte fungerar:

Koden har upphört att gälla: rabattkoder har vanligtvis en giltighetstid. När den har löpt ut kan koden inte längre användas.

Koden har stavats fel: kontrollera att du har skrivit koden rätt – ibland antecknas rabattkoder på papper, och då kan det lätt bli fel. Till exempel noll förväxlas lätt med bokstaven O.

Ingen rabatt ges på redan rabatterade produkter Procentuella rabatter ges endast för produkter till ordinarie pris. Om kundvagnen innehåller produkter till nedsatt pris, ger rabattkoden ingen extra rabatt på dessa produkter. I dessa fall tillämpas rabatten i kundvagnen bara på de produkter som har ordinarie pris.

Under specialkampanjer kan rabattkodens användning begränsas så att den kan användas bara en gång per kund. Det betyder att koden kan användas bara en gång och enbart av registrerade/inloggade kunder.

Vid problem, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Observera att presentkortskoderna matas in i samma fält. Rabattkod och presentkort kan användas på samma beställning.

Funderar du på något annat?

Kontakta vår kundtjänst, vi hjälper gärna till!