Kärlek till kunderna och passion för de bästa produkterna
Kärlek och passion är ord som passar bra för, att beskriva hur vi tycker om att betjäna våra kunder och våra produkter som främjar ett gott liv. Vi strävar varje dag med ett stort hjärta till förmån för våra kunder. Det är också en ära för oss, att bara ha bra produkter i våra hyllor.
Varje Happy Food Store-produkt är ett bättre val för människor och miljö. Vi känner till våra produkters bakgrund och vet hur vi kan hjälpa våra kunder genom att aktivt betjäna dem.
Vårt sätt att arbeta och vårt servicelöfte
Vårt sätt att arbeta stärks på löftet om service: Smilande och med litet glimt i ögonvrån, tjänande aktivt med wow -upplevelser.
1. Med ett leende på läpparna och en glimt i ögonvrån
Med ett leende i ansiktet och en glimt i ögonvrån är vårt djupa sätt att träffa människor, det är positivitet och en önskan att hjälpa till. Vi ler glatt både med kunden och med varandra. Så vi är inte allvarliga och sanna, vi kan flirta och skämta loss. Vi glädjer våra kunder och varandra.
2. Genom att tjäna aktivt
Vi går nära kunden, vi är närvarande, vi är intresserade och vi vet hur vi ska fråga. När kassan meddelar behovet av hjälp skyndar vi oss direkt till kassan. Vi kontaktar naturligtvis aktivt med respekt för kundens gränser och behovet av service. Vår personal upptäcker aktivt kundernas eventuella behov av hjälp och kan identifiera kunder som behöver hjälp.
3. Erbjuder WOW -upplevelser
Vi vill erbjuda kunden WOW-upplevelser och värda en historia. En nöjd kund är inte nöjd med en ”standard”. Förutom en bra butik behöver du erfarenhet av servicecharm. Wow -upplevelser består av många små detaljer, och att förstå dessa medel överträffar kundens förväntningar! Vi charmar med personlighet och flexibilitet. När det är som bäst, är vår kundtjänst att kunden kom ihåg från händelsen att hen fått mer än förväntat - och vad hen är van vid att få. Den bästa kundfeedbacken för oss är kunden som rekommenderar Happy Food Store.
Inköps- och urvalshantering
Happy Food Store / Ruohonjuuri är en butik för goda livet, vars produkter stöder välbefinnande och strävar efter en bättre värld.
Genom att arbeta hårt och obevekligt och med att följa världen strävar vi efter att ha det mest omfattande och uppdaterade urvalet av produkter som främjar ett gott liv, vilket bidrar till att göra världen till en bättre plats.
Våra styrkor inkluderar den rättvisa spelvärlden, våra partners och kunder samt smidighet i urvalshantering. Vi strävar efter att ha de bästa produkterna först och att marknadsföra dessa produkter i framkant, skapa trender och bana väg.
Vi är okomplicerade, omedelbara och smidiga. Vi tror, att världen kommer att bli en bättre produkt en efter en och samarbeta. Det är viktigt för oss att känna till våra produkters bakgrund och det är en av anledningarna till att vi arbetar nära företag som tillverkar och importerar våra produkter.
Våra kunder drar också nytta av konfidentiella leverantörsrelationer, t.ex. i form av bättre produkter och svar på både produktönskningar och knepiga frågor. Istället för en tillrättavisning och en dikteringspolitik är ett rättvist sinne vårt sinne - en hederssak och en vardaglig sak.
Sortimentet baseras på vårt uppdrag, som är att ge glädje och livskraft till våra kunder med hjälp av våra produkter - liksom vår vision, som är att vara en djärv pionjär.
Ansvar
Ansvar (i produkternas kvalitet, i ursprunget och i vårt övergripande sätt att fungera) är en självklarhet för oss. Alla våra produkter måste uppfylla minimikraven och produktgruppsspecifika urvalskriterier. Vi kräver också att våra leverantörer agerar etiskt och aktivt arbetar för att rätta till eventuella brister som vi märker. Vi tar också en kritisk titt på vår egen verksamhet i ett försök att ytterligare förbättra vad vi gör, både när det gäller ansvar och inom andra delar av spelet.
Produktkriterier
- organiska och certifierade produkter föredras
- Småföretagsprodukter är att föredra
- inhemska snarare än utländska, nära snarare än långt borta producerat
- hälsoprodukter så obehandlade som möjlig i form av
- tillsatsfri, vegansk, glutenfri och andra faktorer som, är viktiga för våra kunder
- Hänsyn tas till produktionskedjans transparens och produktansvar
- förstklassig kvalitet och smak på produkterna är viktiga
Kosmetika
- från den utländska serien tas endast certifierade med i sortimentet
- endast naturkosmetika
- Ocertifierade från nordiska serier kan också ingå i sortimentet
- naturkosmetik om produkterna uppfyller kraven för naturkosmetik